Přihlášení
Registrace
Do konce 52. věku zbývá:
19 dní a 5 hodin
Věk začal: 20:00:31 31.10.2018 Registrovaných hráčů: 14 050 Dnes přihlášených hráčů: 50 Online hráčů: 16
Výsledky Obchodní podmínkyPravidla Copyright Credits NápovědaBanneryKontaktKronika

Válka dnes a kdysi

Image title

Tento článek je názorem jednotlivce a není tudíš názorem většiny, má být podmětem k zamyšlení a možná k plodné dizkuzi ale v žádném případě není zamýšlen k názorové či jiné přestřelce. Jedná se o můj osobní názor, i když někomu možná článek padne do oka jinému ne jsme jen lidé a lidé mají dikutovat. Berte toto mé první dílo jako plodnou kritiku nás hráču nikoli adminů kteří dovádějí skvělou práci.  

Válka je válka a při ní se má umírat, získávat sláva a jak říkávali naši předci tak válka má ukončit i války budoucí. Ruku na srdce, ještě žádná válka neukončila války budoucí a ani se to nestane dokud lidé budou druhé nenávidět za jejich víru, barvu či jen proto že jsou. Ale to bychom odbočili od toho co chci napsat.

Tato hra je myšlena jako válečná a tedy by měli probíhat války o planety a díky těmto válkám by se mělo měnit pořadí seřazení ras jestli tomu tak není tak se omlouvám. V posledních věcích ale dochází k něčemu co mě jako hráče nebaví. Myslím tím to že jednou nebo dvakrát za věk je válka tak hurá ale ona skončí po hodině či dvou a nebo vůbec nenastane. Ne narážím tím nyní jen na poslední incident války Wraithové proti Taury která byla zastavena ještě dřív než začala i když jen z části zasvěcený mohu říct že od prvopočátku se mě ta myšlenka nelíbila. Nebudu v tomto článku rozebírat že možnost se z války vykoupit sice ano není proti pravidlům a ani proti mravům válečným ( v historii známe mnoho případů kdy se města nebo celé státy od války vykoupili zlatem ) nebo fakt že válka trvá jen do doby takzvaného nočního klidu a pak začne zase až tu cele vedení obou státu znovu zasedne ke svým monitorům.
Válka. Co to slovo znamená? Znamená bezmezné násilí, smrt otroctví porážku a vítězství. Válka je chápána jako stav kdy si lidé z jednoho státu, města či národa vyříkají se zbraní v ruce se sousedy kdo je tou šéf ( zjednodušeně řečeno ) a pravidla v zásadě nemá i když ano nějaká pravidla se ustálila ať už psaná či nepsaná. Jedno je třeba že se berou váleční zajatci, další je že by se nemělo tolerovat bezmezné násilí na civilistech ( málo se uplatňuje byť to první )
V herním světě je válka bez smrti ( pokud nepočítáme infarktní situace z porážky ) a je chápaná jako to proč tu hru hrajeme. člověk je od přírody násilný proto taky vzniklo mnohonásobně víc her s tématikou násilí než s tématikou panenky Bárbie. proto jsme se všichni přidali k této hře a já osobně i když s přestávkami jí hraji velmi, velice dlouho. Pamatuji pády i slavná vítězství ale především adrenalín a ten pocit že jsem po práci přišel domů, zasednul k monitoru kouknul na vípis viděl že mě někdo napadl 50x i víc krát že jsem ztratil 12 i víc planet a usmál jsem se protože jsem věděl že je noc nikdo online a já můžu vybít svou touhu po pomstě a uspokojit své touhy po krvi.
Ale dnes ne. Dnes je válka v této hře ustrašená, bojácná chápaná jako něco co se nevyplatí. Ano za útočíme ale na toho nejslabšího ať se pokud možno nebrání a nejlépe hned domluvíme noční klid. Nejlépe se dohodneme že se můžeme z války vykoupit a nebo že budeme útočit jen na ty kteří mají 20 planet a méně.
Pamatujete ty doby kdy se díky válce v této hře získávala sláva? Kdy rozhodovala o tom jestli rasa Taury bude známa jako Taury ( Svobodná Taury ) a nebo Pozemské Impérium ( nebo jak se to ten věk jmenovala... ) já jo tehdy jsem byl na straně drůhých první chvíli i jako imperátor a poté přešel ke svobodným. Válčilo se celou dobu boj střídal boj ano někdo si stěžoval že nemá čas napravovat ztráty z boje a že trpí jeho ekonomika. Ale odpověď byla že když chce stavět má si pustit třeba Rome nebo jinou hru zaměřenou čistě na stavbu či ekonomiku.
Já jako hráč chci zas zažít tu krásu, ten adrenalin, ten pocit že vím že je válka nemám možnost se přihlásit nevím co se děje pak se přihlásit a vědět že tohle někdo zaplatí a ne se přihlásit a vědět že do 8 do rána mám smůlu.

Takže pryč s podvodnými válkami! Pryč s nočním klidem. Dejme hráčům útoku i v případě že není válka když jí vedení nechce. To je to co tuhle hru proslavilo a vlastně i celí seriál. Válka.
Závěrem Vám řeknu proč to vlastně píšu. Rasa Taury se rozhodla ( vedení ) že zaútočí na Wrathy ti se chtěli za 3 miliardy vykoupit. ok získali jsme penízky asi nevím nejsem ve vedení tak nevím jestli něco stačili převézt. tak půjdeme na jiné slabší hele oni se chtěj zas vykoupit. super. Wraiti co byste řekli válce? My zaútočíme jen na ty co mají 20 planet a míň my získáme snadno planety a vy se zbavíte neaktivních super ne? tak si plácnem. Vážně je to co jako hráči chcete? Já teda ne.     

Zobrazeno: 960x |
Před rokemjjenda
Pouze přihlášení uživatelé mohou přidávat příspěvky
........
Avantasia

Až na ten pravopis, tak souhlas. Sice hraju druhý věk, ale mám pocit, že tuhle hru vyhrává ten, kdo do toho nasype co nejvíc kreditů za výkup v aukcích. Toť vše.

AvantasiaPřed rokem#246
muhehee
FOGI5

a teraz my povedz ci nie vsetky podbne hry su postavene natom kto do nich sype ten vyhrava....ako vydel som aj tu ze mozes sypat a prehrajes ale ked sypes odzaciatku tak asi tazko ,ale kolkorat sa hraci uz dohaduju dopredu kde pojdu a volaju zberacov druhych ras nech dojdu do tej a tej rasy. hral som za rasu kde sme valcili az som plakal. a bola zabava ale naspat sa za 3 dni v kuse len 6 hodin dokopy plus ist do prace tak to by si nechcel.len preto aby sme vyhrali ?prave preto som to aj prestal hrat. bol som blazon vtedy ale teraz by som to uz nerobil aj keby horelo;) a admini ty nas tiez podporovali :D

FOGI5Před rokem#247
.
gladiator

Ta jiná slabší rasa se vykoupit nechtěla...tato nabídka přišla od Tauri a Nakai ji přijmout v plánu neměli...:)

gladiatorPřed rokem#248
RE: gladiator (ID: 248)
jjenda

jak jsem koupil tak i prodávám ale dík za opravu :-)

jjendaPřed rokem#249
xxx
Casper

Jak války probíhají je věc každé rasy, včetně toho jakou cestu si zvolí. To je podstata války. Řešit se dá různými způsoby a ne vždy je nutné druhou rasu úplně rozcupovat, pokud dojde k vzájemné dohodě. Války jsou především o strategii a taktice. Ovšem strategie boje spočívá i ve vyjednávání a myšlení několik tahů dopředu. Pokud je výhodnější dát například noční klid nebo dohodnout dřívější ukončení války, byť za nějakých podmínek, nevidím jediný důvod, proč tak neučinit. Ve válce jde každé straně nejen o vítězství jako takové, ale zároveň i o přežití. A pokud tohoto může docílit nějakou dohodu, proč by tak nemohla učinit? Válka je akt mezi dvěmi a více stranami, tudíž pokud tyto strany naleznou prostor pro vyjednávání a následně podmínky míru, nevidím v tom žádný problém. To je totiž součást válečného konfliktu. Pokud společnou řeč nenaleznou, rozhodne se o vítezi na bojišti. Ale určitě není dobré nutit lidi do přímého konfliktu bez možnosti vyjednávat, tím hra ztratí svou variabilitu.

Tauri by u Wraithů sice vydělali, ale u Nakai si naběhli.

Autor evidentně netuší, že dnes se již neválčí kvůli nenávisti, náboženským nebo rasovým motivům a už vůbec ne kvůli slávě. A opravdu ne, terorismus není válčení. Dnešní probíhající války jsou mocenského charakteru, ale především jde o finanční a politický vliv ve světě.

A když už vkládám něco do kroniky, bylo by dobré si to po sobě přečíst a provést korekci pravopisu, aby to mělo nějakou úroveň.

CasperPřed rokem#250
.
Waughan

Jako současný Wraith vím, proč to proběhlo tak, jak to proběhlo. Tam byl trochu jiný problém než s tím samotným aktem vykoupení. Osobně věřím, že kdyby vypovězení smlouvy proběhlo později (o dva dny), válka by proběhla. A ne, že bych chtěl dělat ramena, ale Tau'ri i kdyby se nadlábli na skoro leklé rybě, museli by počítat s kostmi.

Souhlasím s tím, že dnes je válčení vnímané jako něco obtěžujícího a odvádějícího od farmářského usedlého způsobu hraní. Bohužel si myslím, že to není způsobeno nočním klidem, diplomacií nebo i podvody, ale spíše lenosti hráčů, kteří si raději sami bez rizika sbírají planetky z obchodu a z aukcí, než aby obrali o pracně nasbírané planetky někoho jiného a riskovali ty své.

Noční klid je záležitost vedení ras, protože ti jako jediní mohou měnit vztahy. Pokud rasa noční klid nechce, měla by to vedení říci. A pokud nechce, noční klid není žádnou povinností.

Minulý věk Wraithové ukázali, že válčením lze uhrát slušné umístění i s nejmenším počtem hráčů. Proběhla nejprve válka Wraithové vs. vesmír (ve které nastal technický problém s přepínáním vztahu ke Gadmeerům), poté válka s Luciány, která byla do vpádu Nakai vyrovnaná, a nakonec válka s proti Luciánům a Asgardům, ve které si Wraithi pojistili celkové třetí místo. To vše s maximálně 15 hráči v rase proti 21-25 v rasách ostatních.

Jsem tady sice mladý hráč (hraju od 30. věku), který nezažil tu slávu, o které píšeš, ale z mého pohledu je válka důležitou součástí hry, důležitější než sběr. Tedy pro mě osobně ano, protože na rozdíl od jiných hráčů nejsem schopen denně sbírat 25 planet. Je to způsob, jak ke spoustě planet přijít.

Jediný případ války, která se mi nelíbí, je tzv. hanobení mrtvoly. Touto dobou proběhla válka Nakai proti Tau'ri, ve které Tau'ri dost ztratili, pravděpodobně i došla armáda (usuzuji dle dění a sledování např. vojenské síly hráčů). Vypovědět teď Tau'ri by dle mého bylo spíše sv

WaughanPřed rokem#251